שריר העכוז הקטן – גלוטאוס מינימוס (Gluteus Minimus)

שריר העכוז הקטן – גלוטאוס מינימוס הוא אחד משלושת שרירי העכוז (Gluteus).
יחד עם שריר העכוז הבינוני Gluteus Medius שני שרירים אלו מבצעים הרחקה בייצוב בהליכה – עבודה איזומטרית – למנוע מהאגן לברוח פנימה בזמן ההליכה.
שריר הגלוטאוס מינימוס ממוקם בשכבה מתחת שריר הגלוטאוס מדיוס.
משמשים לייצוב כאשר אנחנו עומדים על רגל אחת ומשמשים מניעת צניחת האגן בהליכה – Pelvic Drop.
ניתן לראות ליקוי בפעולת השריר בהליכה מתנדנדת.
במידת האפשר, רצוי שהתרגילים לחיזוק יהיו סטטיים ופונקציונליים כדי לדמות בצורה האופטימלית את פעולת השריר ביומיום. העבודה של השריר בברירת המחדל היא סטטית. מכיון שהרחקת הירך בזווית כמה שיותר קטנה, אפשר לבצע את התרגיל בזויית מינימלית רק עד שאין תמיכה. עדיף לעבוד איתה בעמידה – בשרשרת תנועתית סגורה, כמו בתנועה הטבעית ביום יום.
בעמידה על רגל אחת – כשאנחנו מסתכלים על האגן מקדימה – אנחנו רוצים לראות אגן ישר פלס.
חיזוק סטטי, בטווחי התנועה הרלוונטיים להליכה ובשרשרת התנועתית הרלוונטי להליכה.

תחל

  • חלקה החיצוני של האיליום מתחת לגלוטאוס מדיוס

אחז

  • הטרוכאנטר (בליטת ראש ההיפופיזה) הגדול בעצם הירך (Greater Trochanter)

תנועות

תכנית אימונים

שם: תאריך:
מטרות: הערות: