קירוב כתף (Shoulder Adduction)

תנועה זאת מבוצעת במישור הקדמי קורונלי

השרירים המשתתפים בתנועה

השריר התת-בריחי - סבקלביוס | 

השריר התת-בריחי - סבקלביוס (Subclavius)

השריר התת-בריחי מושך את הסטרנום והצלעות אל כוון הבריח. מאפשר הרמה של הסטרנום או הורדת הכתפיים (במצב זה משפיע בעקיפין גם על מיקום השכמה). מסייע בנשימה.

מקור

  • צלע מס' 1 קרוב לסטרנום

אחז

  • אמצע עצם הבריח
להמשך הקריאה
קוראקוברכיאליס | 

קוראקוברכיאליס (Corracobrachialis)

הקוראקוברכיאליס הוא אחד מהשרירים המניעים את הזרוע. הוא שריר קטן שמסייע בכפיפה, קירוב וקירוב אופקי של הכתף. הוא מחבר את זיז מקור העורב (Coracoid) עם החלק המדיאלי האמצעי של הזרוע.

מקור

  • קצה בליטת מקור העורב (Corracoid process)

אחז

  • חלק מדיאלי קדמי של הזרוע (Humerus)
להמשך הקריאה
טרס מייג'ור | 

טרס מייג'ור (Teres Major)

השריר העגול הגדול (Teres Major) שייך לקבוצת שרירי ה- Bicipital Groove. הוא אינו מהווה חלק ממייצבי הכתף מכיון שהוא אינו מתחבר אל ראש הזרוע (humerus), אלא אל החלק הקדמי העליון שלה.
הוא מתחיל קרוב אל הקודקוד התחתון של השכמה, מעט יותר נמוך משריר הטרס מיינור, בשכבה יותר עמוקה ממנו, עובר מתחת לבית השחי, ונאחז בחלק הקדמי העליון, בחריץ של הדו-ראשי (Bicipital Groove) על עצם ההומרוס.
הוא עוזר בביצוע רוטציה פנימית בכתף.

מקור

  • הגבול התחתון של השכמה

אחז

  • חלק עליון פנימי של ה-Humerus - ה- Bicipital Groove
להמשך הקריאה
שריר החזה הגדול - פקטורליס מייגו'ר - החלק התחתון | 

שריר החזה הגדול - פקטורליס מייגו'ר - החלק התחתון (Lower Pectoralis Major)

החלק התחתון של שריר החזה העליון - השריר היותר קרוב לפני השטח מבין שרירי החזה. מכסה את שריר החזה הקטן - Pectoralis Minor. מתחיל בסטרנום וצלעות 1 עד 6. מסייע בפשיטה וקירוב כתף, מבצע קירוב אופקי יחד עם שריר החזה העליון.

מקור

  • Strenum
  • הסחוס של 6 הצלעות העליונות
  • Aponeurosis of External Abdominal Oblique

אחז

  • החלק העליון של ה-Humerus
להמשך הקריאה
דלתואיד אחורי | 

דלתואיד אחורי (Posterior Deltoid)

חלק משריר הדלתואיד. השריר כולו מרחיק את הכתף. לכל אחד מחלקיו יש תפקיד תנועתי נוסף.

מקור

  • חלק תחתון של קוץ השכמה

אחז

  • Deltoid Tuberosity על ה- Humerus
להמשך הקריאה
השריר הרחב-ביותר של הגב - לטיסימוס דורסי | 

השריר הרחב-ביותר של הגב - לטיסימוס דורסי (Latissimus Dorsi)

השריר הרחב ביותר של הגב. שריר זה מחבר את הידיים והרגליים. מניע את כל הגוף. מאפשר טיפוס ומשיכת כל משקל הגוף כלפי מעלה. נקודת האחז (insertion)  של השריר מתחת לבית השחי מאד קטנה יחסית לגדלו העצום. מומלץ לאנשים עם פריצת דיסק בגב התחתון לחזק את השריר הזה. התחל שלו מתחיל מהאיליום, ה-TLF, חוליות T6 – T12 (חופף לחלק התחתון של שריר הטרפז וממוקם שכבה מתחתיו). הוא נאחז בחלק התחתון הקדמי של ההומרוס, בין שריר החזה הגדול והטרס מייג'ור על ה-bicipital groove דרך הדופן האחורית של בית השחי.
הלטיסימוס דורסי הוא אחד משלושת השרירים (יחד עם טרס מייג'ור ושריר החזה העליון) שנאחזים בחריץ ה-Bicipital Groove על החלק העליון הקדמי של עצם ה-Humerus.
רוב הפעולות שהשריר הזה מבצע מבוצעות בשרשרת תנועתית סגורה, כאשר החלק הנע הוא החלק הפרוקסימלי - כל הגוף, כנגד הזרועות וחגורת הכתפיים שנמצאות במצב מקובע. השימוש בשריר זה הוא בעיקר בפעולות שדורשות כוח ועצימות מעבר לפעילות היומיומית (Reverse action), כגון: טיפוס, חתירה, זחילה. בשרשרת תנועתית פתוחה שריר זה נכנס לפעולה בביצוע של פעולות הדורשות הטחה, כמו הנפת גרזן.

מקור

  • חוליות L1-L5
  • חליות T6 - T12
  • עצם ה-Sacrum
  • החלק האחורי של ה-Iliac Crest
  • 4 צלעות תחתונות
  • חגורת ה- TLF

אחז

  • ה-Bicipital Groove בחלק העליון הקדמי של הזרוע (Humerus)
להמשך הקריאה

תרגילים מתאימים

תכנית אימונים

שם: תאריך:
מטרות: הערות: