כפיפת אצבעות (Finger Flexion)

השרירים המשתתפים בתנועה

השריר הכופף של הזרת | 

השריר הכופף של הזרת (Flexor Digiti Minimi Brevis)

השריר הכופף של הזרת מסייע בכפיפת הזרת עם השריר כופף האצבעות. הוא המדיאלי ביותר מבין שלושת השרירים הממוקמים בבליטת תת-כף היד (Hypothenar Emminence)

מקור

  • בליטת תת כף היד (Hypothenar Emminence)

אחז

  • הפרק הפרוקסימלי של הזרת
להמשך הקריאה
השריר כופף האגודל הקצר | 

השריר כופף האגודל הקצר (Flexor Pollicis Brevis)

השריר כופף האגודל הקצר הוא השריר המדיאלי ביותר מבין שלושת השרירים הממוקמים בבליטת כף היד (Thenar) הוא מסייע עם בן זוגו הארוך בכפיפת האגודל.

מקור

  • בליטת ה-Thenar

אחז

  • הפרק הפרוקסימלי של האגודל
להמשך הקריאה
השריר כופף האצבעות השטחי | 

השריר כופף האצבעות השטחי (Flexor Digitorum Superficialis)

השריר כופף האצבעות השטחי הוא שריר אקסטרינסי שממוקם שכבה מעלה השריר כופף האצבעות העמוק, ומכסה את רוב השטח שלו. הוא מתחיל מהאפיקונדיאל של ההומרוס, ומסתיים על הפרקים המדיאליים של אצבעות 2 - 5 (כלומר מכסה מעט פחות מבן הזוג העמוק יותר שלו). מכיון שהוא מתחיל בעצם הזרוע הוא נותן סיוע קל גם בכפיפת המרפק.

מקור

  • האפיקונדייל המדיאלי של ההומרוס

אחז

  • פרקי האצבעות המדיאליים 2-5
להמשך הקריאה
השריר כופף האצבעות העמוק | 

השריר כופף האצבעות העמוק (Flexor Digitorum Profundus)

שריר אקסטרינסי עמוק המשמש לכפיפת פרקי האצבעות המדיאליים והדיסטליים באצבעות השניה עד החמישית. מסייע בביצוע אגרוף, וכן בכפיפת כף היד.

מקור

  • הקצה העליון המדיאלי של האולנה

אחז

  • פרקי האצבעות הדיסטליים 2-5
להמשך הקריאה

תרגילים מתאימים

תכנית אימונים

שם: תאריך:
מטרות: הערות: