10 עצות למאמן כושר מתחיל

Gym Instructor / מאמרים / 10 עצות למאמן כושר מתחיל

קריירה כמאמן כושר היא קריירה שמשלבת תחביב ותשוקה במקצוע רווחי ומעניין. ועם זאת, חייבים לזכור שמדובר במקצוע ושאם רוצים להפוך אותו גם לעסק, יש להתייחס לכך בהתאם.
יש מאמני כושר צעירים או מתחילים, שנוטים להתייחס למקצוע בתור מקצוע מעבר, למימון לימודים, למשל. מצד שני, יש מי שבוחרים באימון אישי כמקצוע לחיים ומחליטים להפוך אותו לקריירה.
מי שרוצים להפוך למאמני כושר עצמאיים, למשל, חייבים להסתכל על עצמם כעל עסק: לבנות תוכנית עסקית שבה כלולים מהליכים עסקיים, כגון בניית תדמית, בניית אתר לעסק ונוכחות דיגיטלית, ועוד.
במאמר זה כלולות כמה עצות מקצועיות בתחום אימון כושר, לצד עצות בתחומי השיווק והמכירות.

הכשרה ושמירה על כושר – גם מקצועי

שמירה על כושר גופני היא נושא חשוב כמובן, במיוחד למאמן כושר, אבל אנחנו מתכוונים גם להמשך ההכשרה המקצועית: חשוב מאוד לקחת קורסי המשך בנושאים שונים, להישאר מעודכנים מבחינה מקצועית ולהרחיב את הידע שנרכש בתוכנית המבוא או בקורס ההכשרה הראשוני.

אל תשכחו שגם הלקוחות שלכם לומדים

הם קוראים מאמרים באתרי אינטרנט, הם מדברים עם מתאמנים במכוני כושר אחרים והם לומדים מכל זה בעצמם. היו מעודכנים במה שקורה, ובמה שמדברים עליו מסביב. התעניינו מה קורה בעיר שלכם ובעיקר בחדשות מקצועיות בחו"ל.

בחרו בתחום מאמן כושר ממוקד באופן מקצועי

או להתמחות בתחום מסוים, בתוך עולם מאמני הכושר. זו יכולה להיות התמחות בילדים ובבני נוער או בקשישים, מצד אחד, וזו יכולה להיות התמחות במוגבלי תנועה או במתאמנים שעברו תאונה או פציעה. ככל שתהיה לכם התמחות ממוקדת יותר, קל יהיה לכם יותר למכור את עצמכם בצורה ברורה וליצור בידול – שונות – ביניכם לבין מאמני כושר מתחרים.
זה נכון, אגב, גם אם אתם עובדים במכון בתור שכירים ולא רק בתור עצמאים.

תכננו מראש

נסו ליצור לעצמכם תוכנית עבודה לשנה או שנתיים, מתוך הבנה של המקום שבו אתם רוצים להיות בתוך פרק הזמן הזה.
האם אתם רוצים להיות עצמאים? מה יביא אתכם לשם? האם תרצו לפתוח מכון משלכם או לאמן בבית ? אולי לשלב בין עבודה בתור שכירים, לעצמאים. הציבו יעדים ובדקו עם יועץ או יועצת עסקיים, במה כרוכה השגת היעדים הללו.

תכננו תוכניות אישיות עבור המתאמנים שלכם – לא עבור מאמן הכושר שלהם

זה נשמע אולי די ברור, אבל בהרבה מקרים אנחנו נוטים לתכנן ולעשות מה שבתת ההכרה מתאים לנו. היכנסו לראש של המתאמנים שלכם, הבינו מה הצרכים שלהם ומה עובד בשבילם ותכננו על פי זה. זה בהחלט בסדר לאתגר את הלקוחות שלכם ולהציב בפניהם יעדים קשים להשגה – בשביל זה הם באים אליכם בסופו של דבר – אבל חשוב לעשות את זה בצורה הנכונה.

תנו ללקוחות לקחת חלק בתוכנית

הקשיבו להם. אולי יש להם רעיונות טובים? אולי אתם יכולים לעשות איתם משהו שהם יאהבו מהרגע הראשון?
מאמן טוב יודע שהוא זה שמוביל את האימון והוא זה שמחליט בסופו של דבר מה יהיה באימון. יחד עם זאת חשוב לקרוא את המתאמן ולראות מה גורם לו סיפוק, ומה יוצר אצלו תסכול. יש תמיד יותר מדרך אחת להשיג את מטרת האימון, אז למה לא לבחור בזאת שהמתאמן יפיק ממנה גם מקסימום הנאה? בצורה הזו תזכו לשיתוף פעולה טוב יותר וההישגים יהיו מהירים וטובים יותר.

באימון כושר אישי יש הרבה מאוד פסיכולוגיה – אל תשכחו את זה

כאשר אתם מדברים עם הלקוחות שלכם, שמרו על השיחה מקצועית ועניינית, אבל זכרו שאתם לא רק מאמני כושר; אתם גם אוזן שומעת, קרובה ואישית מאוד. הביעו עניין בקשיים של הלקוחות והמתאמנים שלכם. הקשיבו למה שהם אומרים ושתפו גם בסיפורים שלכם.

היו אתם עצמכם

כולנו בני אדם. אתם צריכים להיות מקצועיים וקורקטיים עם הלקוחות, אבל בדיחה קטנה מדי פעם או שיחה אישית יוצרת קשר אישי בצורה הטובה ביותר.
זכרו עוד דבר: אימון אישי הוא אימון אישי. גם כאשר הוא מתקיים בקבוצה, הלקוחות שלכם באים להתאמן אצלכם – תחת השם והזהות האישית שלכם. שמרו על שמכם בכל מחיר, כי זה הנכס היחיד שלמעשה יש לכם.

גלו גמישות – אבל הציבו גבולות

לכולנו יש חיים מחוץ למכון הכושר. אם משהו קורה ולקוח או מתאמן מבטלים אימון ברגע האחרון – לכו עם זה.
מצד שני, אם קורה ולקוח חוזר ומבטל אימונים אישיים ולא מכבד אתכם, אל תהססו לפטר אותו. הכינו שיחה קצרה לזמן שאחרי האימון (זה שהוא כן יגיע אליו) ועשו את הדברים בצורה מכבדת ועניינית. נסו תמיד להשאיר אופציות פתוחות, להציע מאמן אחר או חלופה.

שמרו על הלקוחות שלכם

רכישת לקוח חדש היא פעולה יקרה מאוד, שלוקחת זמן. זה נכון במיוחד כאשר אתם מתחילים, אבל גם בהמשך הדרך.
שמרו על הלקוחות שלכם לאורך זמן והקפידו מאוד לבנות איתם יחסים ארוכי טווח. שמרו איתם על קשר גם מחוץ לזמן האימון: זה יכול להיות בצורת מייל חודשי עם טיפים לאימון אישי. זו יכולה להיות שיחת טלפון אחרי אימון מורכב במיוחד או תובעני או לאחר השתתפות באירוע ספורט כלשהו.

תכנית אימונים

שם: תאריך:
מטרות: הערות: