כפיפת מרפקים כנגד פולי (Cable Arm Curl)

תרגיל מבודד פשוט עבור יד קדמית כנגד כבל פולי

אחיזת המוט מתבצעת ברוחב הכתפיים.
כאשר האחיזה צרה יותר מרוחב הכתפיים, הראש הארוך של השריר דו-ראשי (החיצוני) מעורב יותר בתנועה.
ככל שהאחיזה יותר רחבה הראש הקצר (הפנימי) של הדו ראשי יותר משמעותי בתנועה.
חשוב לשמור על טווח תנועה מלא בזמן כפיפת המרפקים.
כאשר התרגיל מתבצע בפרונציה (כמו בתמונה) השריר הראשי בתנועה הוא הברכיאליס.

השרירים הפעילים בתרגיל

אגוניסט:
הדו ראשי של הזרוע - בייספס ברכיאליס

הדו ראשי של הזרוע - בייספס ברכיאליס (Biceps)

שריר זה הוא הקרוב ביותר לפני השטח מקבוצת שריר היד הקדמית. הוא בעל שני ראשים - ארוך וקצר. פעיל בזמן כיפוף הכתף בסופינציה. במצב של פרונציה הוא אינו מתכווץ כתוצאה מהפיתול שלו מעל הזרוע.
שריר זה הוא דו מפרקי ומסייע גם בכפיפת כתף. הראש הארוך, המדיאלי שלו, מתחיל בבליטת מקור העורב. הראש הקצר מתחיל בגלנואיד. הוא נאחז בחלק הפרוקסימלי של עצם הרדיוס.

מקור

  • ראש ארוך - דו מפרקי - קצה בליטת מקור העורב - Corracoid process
  • ראש קצר - החלק העליון של ה-Glenoid Fossa

אחז

  • Radial Tuberosity
להמשך הקריאה
מסייעים:
  • ברכיורדיאליס

    ברכיורדיאליס (Brachioradialis)

    שריר הברכיורדיאליס מחבר בין החלק הדיסטלי הקרוב למרפק של עצם הזרוע לבין החלק הדיסטלי של עצם הרדיוס. הוא מסייע בכפיפת המרפק יחד עם הדו ראשי של הזרוע והברכיאליס. במצב סופינציה הברכיורדיאליס אינו פעיל.

    מקור

    • החלק הדיסטלי של ה-Humerus

    אחז

    • קורונואיד ו-Tuberosity of Ulna
    להמשך הקריאה
  • ברכיאליס

    ברכיאליס (Brachialis)

    הברכיאליס הוא אחד מ-3 השרירים המסייעים בכפיפת המרפק. שריר זה פעיל במצב של פרונציה באמה והוא המבצע העיקרי של התנועה במצב זה. הוא מתחיל בחלק האמצעי קדמי של עצם הזרוע (humerus) ונאחז על ה-Ulna באמה - קרוב למרפק. הוא הוא ממוקם שכבה אחת בעומק מתחת לשריר הדו-ראשי. אף על פי כן הוא ניתן לאבחנה במישוש במצב של פרונציה, כאשר השריר הדו ראשי לא מכווץ. המיקום שלו יותר פרוקסימלי ביחד למיקום הברכיורדיאליס, ובניגוד לאחרון, הוא נמצא ברובו על שריר הזרוע.

    מקור

    • חלק לטרלי דיסטלי של ה-Humerus

    אחז

    • עצם ה-Ulna בחלק הפרוקסימלי הקרוב למרפק
    להמשך הקריאה
אנטגוניסט:
התלת-ראשי של הזרוע - טרייספס ברכיאליס

התלת-ראשי של הזרוע - טרייספס ברכיאליס (Triceps)

השריר התלת-ראשי של הזרוע (Triceps Brachialis) מבצע את פשיטת המרפק.
יש לו שלושה ראשים. שני הקצרים מתחילים בהומרוס. כל שלושת הראשים נאחזים בעצם האמה המדיאלית - האולנה באיזור המרפק. הראש הארוך של הטרייספס הוא דו מפרקי, מתחיל בחלק התחתון הלטראלי של השכמה מתחת לשקע הגלנואיד ומסייע בפשיטת הכתף.

מקור

  • ראש ארוך - החלק שמתחת ל-Glenoid fossa
  • ראש מדיאלי ולטראלי - החלק האחורי של ה-Humerus

אחז

  • Olecranon
להמשך הקריאה

תכנית אימונים

שם: תאריך:
מטרות: הערות: