אימון ממוקד – להשגת המטרה

Gym Instructor / מאמרים / אימון ממוקד – להשגת המטרה

כדי שמתאמנים ימשיכו להתאמן ולבצע אימונים אישיים, האימונים חייבים להראות תוצאות. וכדי שזה יקרה, הם חייבים להיות אימונים ממוקדים ויעילים – במיוחד לאורך זמן

גיוון ועניין בתוכניות אימון אישי ממוקד

אחד הדברים הראשונים שחייבים להקפיד עליו, בכל מה שקשור באימונים אישיים, הוא שתוכנית האימון לא תהיה זהה לזו של השבוע שעבר ולזו של השבוע הבא.
אימון אישי שחוזר על עצמו לא רק הופך משעמם, אלא שביצועי המתאמן יורדים ואיתם גם המוטיבציה שלו. מאמן אישי טוב יודע להדגים כיצד, גם אחרי תקופה אורכה של אימון אישי, יש עדיין מה לעשות ועל מה להתאמן; בכך הוא לא רק מדגים את הצורך באימונים אישיים ממוקדים, אלא גם מציב מטרות חדשות ומכניס עניין בתוכנית.
אימון אישי לא משעמם יצריך מיקוד ויגביר את ריכוז המתאמן.

אימון אישי ממוקד הוא מספר יחידות אימון – לא יחידה אחת

חשוב שגם המתאמן יזכור את הנושא הזה: כאשר בונים תוכנית אימון, יש להסתכל עליה כעל מכלול של מספר יחידות אימון. כל יחידה כזו יש לה יעדים משלה, פרמטרים מדידים שניתן לכמת וניתן להציב כיעדים ועוד.
יותר מזה: צריך להתייחס לאימון האישי כאל תוכנית לשיפור מיומנויות.
מתאמן צריך לקחת כל פגישת אימון כסוג של שיעור, שבו הוא משפר את היכולות והמיומנויות שלו בכלים מסוימים. כל תרגיל הוא יכולת מסוימת, שיש להגיע אליה ולשפר אותה. כמו נגינה בכלי או שימוש בכלי עבודה כלשהו.
כאשר אנשים מתייחסים לתרגיל כאל מטרה שיש להיות מיומנים בה, הם מפוקסים יותר והם גם יכולים לראות את היעדים בצורה ברורה יותר.

לזכור מהם היעדים – ארוכי טווח וקצרי טווח – של האימון האישי

ברגע שהמתאמן או המתנת נכנסים לחדר הכושר, הם חייבים להיות בפוקוס על המטרות של האימון שלהם: קודם כל, על התמונה המלאה והשלמה ועל מטרת העל שלהם, ואחר כך על המטרה של האימון באותו יום.
אם מטרת העל היא להוריד 10 ק"ג בסוף התקופה, או להיכנס שוב לג'ינס מהתיכון – היא צריכה להיות שם, בזיכרון. באותו זמן המאמן האישי צריך להזכיר למתאמן שהיום, המטרה היא לרוץ שתי דקות יותר או לשרוף 100 קלוריות יותר מאשר באימון האחרון וכו'.
חשוב מאוד להסביר למתאמנים שאם הם עומדים במטרות קצרות הטווח שבוע אחרי שבוע, הם יעמדו בסופו של דבר במשימה של השגת אותה מטרת העל.

לשמור על מסגרת ותוכן השיחה בזמן האימון האישי

מיקוד פירושו להיות ממוקדים בנושא שלשמו התכנסנו: אימון כושר.
אחרי שהזכרנו מהם היעדים השונים ולמה אנחנו שואפים, אלה יהיו הדברים עליהם נדבר.
כן, בהחלט אפשר לשלב קצת סמול טוק בתחילת האימון או בסופו, ואולי קצת במעברים, אבל רוב הזמן יש לעודד, להסביר מה קורה וגם – לשמור על שקט.
שקט חיוני מאוד לשמירה על ריכוז, במיוחד בסביבה רועשת ולא נטולת הסחות דעת, כמו חדר כושר.

לשמור על מסגרת הזמן ולא לחרוג ממנה

ראשית, חשוב שהמתאמן יבחר בשעה ובזמן שנוחים לו ומתאימים לו. הרעיון הכללי הוא למצוא זמן שבו היא או הוא ממוקדים במטרה ויכולים להקדיש לאימון את מלוא תשומת הלב שלהם. חשוב שהמתאמנים לא יביאו את העבודה איתם למכון ולחדר הכושר ואם זה אומר להתאמן דבר ראשון בבוקר – כך זה צריך להיות.
דבר שני, חשוב שהמאמן יתחיל את האימון בזמן ויסיים אותו בזמן. עליו להיות אסרטיבי בנושא הזה, גם כדי לשמור על מסגרת הזמנים שלו, אך לא פחות מזה, על מנת לשמור על קצב ומשך תרגילים נכון ועל בריאות המתאמן.

תכנית אימונים

שם: תאריך:
מטרות: הערות: